Poker og fitness: Danica fra fit4livin.dk

Share:
16 januar 2014, Skrevet af: PokerListings.dk
Kategori Gæstebloggen
Poker og fitness: Danica fra fit4livin.dk

Online Poker og fitness er normalt ikke noget, der hænger godt sammen. Mange timer foran computeren er ikke det bedste for din krop, og hvis du ikke laver ret meget andet, kan det være decideret ødelæggende at grinde.

Derfor er det nødvendigt at dyrke regelmæssig motion og spise sundt, hvis du vil gøre online pokeren til din levevej.

PokerListings vil gerne give dig gode råd til kost og motion som online pokerspiller, og derfor sendte vi tre simple spørgsmål til Danica Chloe. Sammen med sin kæreste Rasmus står hun for den glimrende hjemmeside danicachloe.dk, hvor hun skriver om sund livsstil og træning.

Du kan naturligvis også følge hendes råd, hvis du har en hverdag, hvor du sidder meget foran computeren.

PokerListings: Hvilken form for kost vil du anbefale for at opnå maksimal koncentration i forbindelse med at spille en pokerturnering over mange dage?

Danica: Jeg anbefaler aldrig diæter, da det ligger i ordet, at det bliver ulideligt og hårdt. Derimod anbefaler jeg, at man spiser varieret, fiberrigt, ofte og får masser af vand, så koncentrationen er i top.

Sørg for at få masser af proteiner, der holder dig mæt længe. Suppler med grove kulhydrater, der giver god energi og mæthedsfornemmelse og spis ligeledes en masse sundt fedt i form af nødder, fisk, avokado, ost m.m.

Det stabiliserer dit blodsukker og gør, at du nemt kan styre uden om alle de usunde fristelser. Via sådan en kost opnår du en klar fordel i forhold til dine konkurrenter, og hvem vil ikke gerne det? 

danica chloe 2
Fokuser på udstrækningsøvelser.

PokerListings: Hvilke øvelser vil du anbefale en person at lave, hvis han/hun sidder i mange timer og spiller online poker?

Danica: I og med tiden er knap og fokus er på pokerturneringer, vil jeg anbefale at man får lavet nogle udstrækningsøvelser, når det passer ind.

Kroppen bliver utrolig stiv og det er uhensigtsmæssigt at sidde i den samme stilling i mange timer ad gangen. Bevæg dig i pauserne og sæt tid af til at strække kroppen godt igennem.

Der findes mange app's til formålet, så der er ingen undskyldning for ikke at gøre det. Er tiden til det, vil jeg altid anbefale man også får motioneret. Det giver øget energi og mere overskud.

Løb en tur, besøg fitnesscenteret eller lav en workout derhjemme. Det kan altid presses ind. En times træning udgør kun 4 % af din dag.

Har du ikke tid til det? 

PokerListings: Hvor får du din energi fra, og hvordan holder du dig positiv i de mørke vintermåneder?

Danica: Jeg får energi via min regelmæssige og planlagte træningssessions, nærende og sunde måltider samt en positiv tilgang til livet.

Såvel som det handler om at behandle sin krop godt, handler det også om psyken. Hvis man på forhånd mener vinteren er deprimerende, så er den det som oftest også.

Se positiv på hverdagen og værdsæt det liv du har skabt. Derudover handler det også om at koble af.

Læg smartphone, iPad og computer langt væk i ny og næ. Få noget frisk luft og tænk over, hvad der beriger dit liv.

Man får det allerede meget bedre. 

 

Share:

Formularen ikke udfyldt korrekt!

Fejl i kommentar

Vent venligst tre minutter med at tilføje endnu en kommentar.

Ingen kommentarer

×

Sorry, this room is not available in your country.

Please try the best alternative which is available for your location:

Close and visit page