At Spille Mellem- eller Bundpar På Floppet

Cash Flow

At Spille Mellem- eller Bundpar På Floppet

Introduktion

Når du rammer et par på floppet ved at bruge et af dine to lommekort og det ikke er topparret, har du floppet et mellem- eller bundpar. For eksempel, du sidder med As-4 og floppet er Q 4 2 eller Q 7 4. Du kan spille disse to forskellige par på samme måde og de vil derfor blive diskuteret som var de ens her. Og selvom det er normalt for både begyndere og lettere øvede spillere at fejlspille mellem- eller bundpar, er det faktisk en ret nem situation at spille korrekt i, da valgmulighederne for det meste er baseret på simpel matematik.

I hvert scenarie diskuteret herefter vil vi antage, at mindst én af dine modstandere sider med et større eller bedre par og at puljen har flere spillere.

General Guidelines

The first skridt er at forstå, at efter floppet har du i bedste fald fem "udgange", som vil forbedre din hånd. Dette svarer til en 8-til-1 chance for at forbedre på turn-kortet og du trækker efter to par eller et sæt. I de fleste tilfælde skal du dog bruge bedre odds end disse for at trække. Sammenlign dette træk med en indvendig straight chance, som kun har 4 "udgange", men som er en meget stærkere hånd. Det væsentlige er, at du skal bruge meget gode puljeodds for at spille mellem- eller bundpar i puljer med flere spillere. Dette er resultatet af flere faktore:

  1. Hvis en modstander sidder med et sæt eller to par, kan du "død-trække", eller i hvert fald være tæt på.
  2. Hvis dine modstandere sidder med kort, der modvirker dine kort, så som straight og/eller flush kort, du skal bruge.
  3. Selv hvis du rammer to par eller tre ens på turn-kortet, kan du stadig tabe på river-kortet til større to par, tre ens, straights, eller flushes.

Hvornår skal du overveje at trække/forhøje:

  1. Hvis din kicker er højere end top-kortet på floppet, hvis floppet er favorabelt og hvis puljeoddsene retfærdiggør kaldet.
  2. Hvis puljen er meget stor, dvs. tilbyder dig mindst 12-til-1 på dit kald og ser favorabelt ud.
  3. Når dit kald vil lukke satsningsrunden, da en forhøjelse efter dig vil forandre dine puljeodds drastisk. Dette er en af grundene til, at en sen position er en fordel.
  4. Når du mener din hånd er den bedste eller du tror at sandsynligheden for, at dine modstandere folder med bedre hænder, kombineret med sandsynligheden for, at du trækker noget, der slår deres hænder, retfærdiggøre en forhøjelse.

Hvornår skal du ikke trække/forhøje:

  1. Hvis floppet indeholder tre af én kulør. Dvs. hvis enten tre klør, hjerter, spar, eller ruder er kommet frem på floppet (med mindre du har et Es- eller Konge-Flush-træk, der kan gå sammen med dit par). I denne type flop, trækker du praktisk talt dødt, hvis nogen allerede har en flush. Derudover er sandsynligheden for, at du taber puljen, selvom du rammer dit træk, meget større.
  2. Hvis floppet er en tre-forbindelse, dvs. at floppet er noget lignende J-T-9, 9-8-7, 8-7-6, osv. Du bør næsten altid folde, af de samme grunde som givet for flop med tre af én kulør (se Nummer Et). Hvis floppet består af lutter høje kort og du ikke har et åben-endet straight-træk. Dvs. at floppet er noget lignende K-Q-T, A-Q-J, osv. Lad os antage at du sidder med AT og floppet er Q-J-T i en pulje med flere spillere. Hvad du i virkeligheden har, er 4 udgange på et muligt split, hvis du rammer en konge og 2 udgange på en usikker sejr, hvis du rammer endnu en 10'er. Og, selvom det selvfølgelig er 6 udgange, så er de svage udgange.
  3. Hvis floppet er to-farvet, du sidder overfor tre eller flere modstandere og puljen er lille.

Hvordan du bør tænke

De følgende eksempler illustrerer de retningslinier, dine tanker bør følge, når du bedømmer, hvor mange udgange dit mellem- eller bundpar i virkeligheden har.

I alle de følgende eksempler er der tre eller flere modstandere og floppet er Q 8 2.

  1. Du sidder med A 2. I bedste fald har du 5 udgange og en mulighed for en garanteret vinder-flush, som dog kræver, at du trækker noget på både turn og river.
  2. Du sidder med As-2. I bedste fald har du 4 udgange, da A ikke kan medregnes, da det giver dine modstandere et flush-træk, som du ikke selv har mulighed for at ramme.
  3. Du sidder med As-8. I bedste fald har du 3 udgange, da A og 8 ikke kan medregnes, da de giver dine modstandere et flush-træk, som du ikke selv har mulighed for at ramme.
  4. Du sidder med As-8, en modstander sidder med A Q og en anden har et flush-træk. I bedste fald har du 2 udgange, da ingen Esser kan hjælpe dig.
  5. Du sidder med As-8, en modstander har A Q og en anden sidder med et flush-træk. I bedste fald har du 1 udgang, da hverken et Es eller 8 kan hjælpe dig.

Formularen ikke udfyldt korrekt!

Fejl i kommentar

Vent venligst tre minutter med at tilføje endnu en kommentar.

Ingen kommentarer